2010. április 28., szerda

Kutyák és emberek

Két emlősfajjal mindennél többet találkozom a jelenlegi munkám során. Az egyik a kutya, a másik az ember. Minap az egyik paneldzsungelben szembe jött velem két kutyus. Egyikőjük meglátott, és ugatni kezdett, amire én 'adrenalinszint növekedéssel reagáltam'. Régebben szereztem már sebeket hasonló találkozásokból. Határozottan haladtam tovább, és ahogy vártam, a hangosabbik szép lassan ki is került. Volt ott még egy kisebb, keverék is. A szájából hiányzott egy kis darab. Biztos egyik csatájában vesztette el. Összességében nem volt a legesztétikusabb látvány.
Az utóbbi állat láthatóan ismerkedni akart. Elkezdtem cöcögtetni, és ekkor megtörtént a csoda: elkezdte csóválni a farkát :)
Egy olyan ősi érzést éltem át, amit igen ritkán tapasztalok. Attól a pillanattól kezdve néhány percig ő az én kutyám lett. Utánam jött, néha megelőzött, visszanézett rám. Szeretet ébredt bennem ez iránt az állat iránt, akit akkor láttam először és valószínűleg utoljára. Csányi Vilmos előadásán hallottam erről. Az a pár ezer év, amit együtt töltöttünk - kutya és ember - nyomot hagyott mindkettőnkben.

Másik nap reggelén, egy szimpatikus srác ült mellettem a buszon. Általában ugyanakkor utazunk. Egészen tetszik az öltözködési stílusa, és noha egyszer sem beszélgettünk (ergo nem ismerem, csak a viselkedéséből tudok levonni következtetéseket) ennek ellenére számomra vonzó a kisugárzása. Egészen egyszerű dolog történt, aminek a megértéséhez tudnotok kell azt, hogy az elsődleges szeretetnyelvem az érintés. A térdem hozzá ért a térdéhez. Hm... Mindjárt be is villant, hogy ez mennyire gay már?! Aztán tudatosult bennem, hogy ezt a társadalmi nyomás mondatja velem, és erőt vettem magamon, teret engedve az előző érzésnek. Nincs ebben semmi ferdeség, sőt nagyon szép és természetes. Egészen érdekes volt. Azt tapasztaltam meg, amit korábban a kutyával. Egyek vagyunk. Egy csoport tagja. Mi, akik most itt ülünk egymás mellett a buszon, egy irány fele haladva. Ő is korán kel, valószínűleg suliba megy épp, én is, munkába. Átérzem a fájdalmát. :D Egy hordának a tagjai, akik hasonló nehézségekkel küzdenek.

Így állok a kutyákkal és az emberekkel.

4 megjegyzés :

  1. Most Érden mi is kaptunk egy kutyut, aki nagyon hűségesen követett minket, de nem volt nálunk víz, úgyhogy pikk-pakk bekéredzkedett egy kertesház kapuján, ahol viszont volt.
    Így elhagyott minket. De addig jött, és megugatta a többi kutyát, hogy "maradjatok már csöndben, ők jó emberek". :)

    VálaszTörlés
  2. Eszem a szivit :D

    Azért tök vagány, hogy hozzá tudjuk tenni a mi elképzelésünket. Megkérdeztem volna a kutyát, hogy ő hogy élte meg a találkozást velem...

    VálaszTörlés
  3. A bejegyzés második része is érdekes. A kultúrák mennyire különbözők lehetnek. Egymáshoz értetek véletlenül, és egyből arra gondoltál, hogy az már gay; bizonyos keleti kultúrákban pedig még az is teljesen normális, hogy férfiak kézenfogva mennek az utcán. Nincs semmilyen homo tartalma, pusztán a barátság, összetartozás kifejezése. Hasonlót szoktak felénk is csinálni a lányok.

    A kutyákkal és emberekkel kapcsolatban meg ez az idézet ugrott be... no comment. :]

    I am misanthropos, and hate mankind
    For thy part, I do wish thou wert a dog
    That I might love thee something.
    (Shakespeare)

    VálaszTörlés
  4. Norbs, azt a buguntu reklámot vedd már le, tegyél oda vlmi értelmes logót már. (mondjuk az én blogomét, ehhe ehhe :)

    VálaszTörlés